Forum

Plaatst bericht

Titel
*
Bericht
Houdt mij op de hoogte bij nieuwe reacties via mijn e-mailadres.
Antispam
neem de tekens over (hooflettergevoelig).
 
via loginofgast **
Gebruikersnaam *
Naam *
Wachtwoord *
E-mail *


*   verplicht
** uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt


13-09 05:01  Reacties (1)
Ook deze dames op de Ginkelse Heide weten de groene dopjes te waarderen. Ik kreeg een gratis banden poets beurt..... [IMG]http://i65.tinypic.com/2qdpcna.jpg[/IMG]
14-09 12:24
oeps, verkeerde foto.... Dit was de juiste:
http://i64.tinypic.com/15xa9t2.jpg
Groeten - Aloys Paul
03-06 07:55  Reacties (0)
Vorig jaar ben ik begonnen met wielrennen, nadat ik door verschillende hernia's niet meer kon hardlopen.
Wat mij al vrij snel opviel in vergelijking met hardlopen is dat wielrenners elkaar bijna nooit groeten. Men lijkt zo druk met de eigen bovenmenselijke prestatie dat een gewonemensen groet er niet afkan.
Kan iemand mij duidelijk maken dat mijn beeld van een inzichzelf gekeerde fietser onjuist is en dat er een heel goede verklaring voor is (en niet zeggen dat het met snelheid te maken heeft, want ook vele motorrijders groeten elkaar, en die gaan echt sneller).
Tot die goede reden wordt gegeven roep ik iedereen van de groene ventieldoppenbrigade op om het vriendelijk zijn ook op elkaar toe te passen en elkaar gewoon te groeten. Wie weet zit er een cultuuromslag in.
Fietsen en paarden! - Corina Baan
30-04 11:31  Reacties (2)
Fantastisch initiatief deze site!

Maar ik mis de link met ruiters. Ruiters genieten net als fietsers graag van de natuur maar zijn bepaald een levende fietsen en daar wil ik graag de aandacht voor vragen.

Van ruiters die buiten hun eigen terrein rijden mag je uitgaan dat ze hun rijdier in normale omstandigheden netjes onder controle hebben. Maar ingehaald worden door een kluwen fietsers die dicht bij het dier komen is bepaald geen normale omstandheid en kan makkelijk voor grote ellende zorgen!

Paard schrikken en kunnen wegrennen of flink uithalen met hun achterbenen. Gevaarlijk voor de omstanders en voor de ruiter zelf.

Dus mijn verzoek om ruiters 1 voor 1 in te halen op aan 1 kant (zodat het paard uit kan wijken zonder iemand te raken) op nette afstand, minstens zo ver dat een trap je niet kan raken, en via stem aan te geven dat je eraan komt. Simpelweg groeten is genoeg. Niet bellen, dat geluid wordt door veel paarden als doodeng ervaren.

Ruiters blij en fietsers blij met een kleine moeite!

Bij voorbaat dank!
06-05 09:58
Bedankt voor de tip over het gebruik van een fietsbel. Ik kom regelmatig ruiters tegen, ik matig altijd mijn snelheid, en geef de ruiter alle ruimte. Voortaan voeg ik daar een "Goedemorgen" of "Goedemiddag" aan toe.
30-04 11:33
Sorry typfout!

Paarden zijn bepaald GEEN levende fietsen wilde ik natuurlijk schrijven :-)
Snot en spuug - Mariette van der Heijden
30-04 08:34  Reacties (0)
Ik vind het nooit zo fijn als een fietser in mij buurt even lekker zijn neus leegt of in de berm spuugt. Een gedragcodevop dat front zou ik wel op prijs stellen.
12-04 06:00  Reacties (0)
Wat mij opvalt is dat het vooral groepen en stelletjes zijn (van alle pluimage en leeftijd) die te breed fietsen, te kort inhalen, schreeuwen, fietsen waar ze kijken etc. Alleen fietsen of achter elkaar is voor mij de beste manier om aardig te blijven en het is feitelijk ook de regel.
07-01 02:23  Reacties (0)
Ik vind:
1) dat elektrische fietsen en brommers/scooters niet harder dan 25 km mogen op een fietspad. Mensen op een elektrische fiets
(+ tevens op scootmobielen!) zijn over het algemeen mensen die niet snel kunnen reageren en niet goed uit de voeten kunnen. Leg deze mensen een beperkte snelheid op!
2.) Wielrenners op de autoweg : LEVENSGEVAARLIJK !!!
Tenminste in Gelderland. Andere provincies heb ik geen ervaring.
Ik draag altijd zeer kleurrijke fietskleding en nog zien automobilisten (op stukken waar geen fietspad is en je wel op de weg moet) je vaak te laat en schatten je snelheid verkeerd in waardoor ze je afsnijden bij het inhalen. Motorrijders idem!
Zodra er een grote groep wielrenners aankomt van achteren snel ik altijd de berm in wacht tot de laatste voorbij voordat ik verder fiets. (heb wel extreem last van angst ivm een auto-ongeluk op de snelweg ooit van achteren aangereden en ben daardoor extra bang dat ze mij niet zien...)
3.) Breeduit fietsen en met meer dan twee naast elkaar (scholieren) verbieden en bekeuren : Langzame fietsers (bejaarden en scholieren) moeten op de 1 of andere manier altijd driedubbel breed naast elkaar fietsen en ze 'verdommen' het om aan de kant te gaan als je belt. (gelukkig zijn er soms ook nog wel aardige mensen die wel gehoor geven..)
4.) Verbieden dat: mensen (wat vooral op zondagen en mooi-weerdagen in vakanties gebeurt) met kinderen, nordic walking stokken en kinderwagens breeduit het hele fietspad in beslag nemen.
Het is een FIETSPAD, geen WANDELPAD !
5.) Juist in landen als Italie en Frankrijk gebeuren er elk jaar vreselijk veel fietsongelukken. Het is bijzonder dat er in Nederland zoveel fietspaden zijn. Ik denk dat de scholieren en elektrisch rijders wat beter opgevoed moeten worden. Met respect voor je medeweggebruiker kom je een heel eind!
Maar misschien is het handig als de politie hier wat meer in gaat controleren!

(hoe willen ze dat eigenlijk gaan doen? Moet je als wielrenner een kenteken aan schaffen zodat ze je kunnen flitsen als je harder dan 25 gaat?)
07-01 12:04  Reacties (1)
Het kenniscentrum op fietsgebied het Fietsberaad adviseert aan het ministerie om de snelheid op fietspaden te maximaliseren op 25 km/u. Wat is uw mening?
Re: Niet harder dan 25 km/u op f .. - Martien Van den Biggelaar
07-01 01:29
Dat is prima. Maar dan de sportfietsers die sneller willen op de rijbaan.
Zo hard mogelijk - Hard mogelijk
27-07 05:54  Reacties (0)
Ik wil meestal zo hard mogelijk rijden. Daarom moeten er vaak mede fietspadgebruikers voor mij aan de kant. Ondanks dat ik al 60jr bent.
Achteraf plaatsen van een foto - Corné Berkelmans
24-01 07:48  Reacties (0)
Hoe plaats ik achteraf een foto en aan welke eisen moet deze voldoen.
28-12 05:41  Reacties (0)
Zou de verschrikkelijke modder Yetti dan het antwoord blijken te zijn? 2013 is het jaar waarin de fietshobby weer is opgepakt. De situatie op het fietspad is inmiddels drastisch veranderd zo werd al snel pijnlijk duidelijk. Fietsen bleek niet meer die ontspannen sport waarbij je lekker geniet van de buitenlucht en je hobby. Het is een waar gevecht geworden om de ruimte op het fietspad en de weg, soms helaas zelfs met een fatale afloop.

Alleen al het rijden op een racefiets maakt je tot paria een gewillig doelwit om te torpederen, schofferen of blokkeren. Of het nu naast elkaar fietspad blokkerende fietstassen zijn, uit de bocht vliegende elektrische fietsen, voorrang nemende en afsnijdende automobilisten, fietspad blokkerende honden uitlaatriemen of fietspad brede bergen hondenpoep of…… hoeveel ik ook weet op te sommen.. het lijkt allemaal niet uit te maken. Het is per definitie de schuld van die racefietser.

En dat klopt in de redenering van de huidige maatschappij. Rekening houden met een ander hoeft niet meer. De ervaren weggebruiker die de racefietser met zijn duizenden kilometers per jaar toch is, hoort niet op het fietspad zo schreef de ANWB. Een ander idee uit de koker van deze organisatie was een rijbewijs voor juist deze categorie fietsers. Juist, die ervaren groep moet van het fietspad. Het zijn schandalige weggebruikers, ze kijken over hun schouder als ze van richting veranderen, foei dat is niet zo als ’t heurt. Ze gebruiken het woord pardon in plaats van de fietsbel zodat u niet schrikt. Ze dikken in bij tegemoetkomend verkeer en waarschuwen elkaar luidkeels.

Nee, voor deze racefietsers is geen ruimte op het fietspad, tenminste als u breeduit wil fietsen, uw kinderen gevaarlijk over de weg wilt laten zwalken, uw hond een stok of bal wil laten najagen of zonder te kijken het fietspad wil oversteken. Maar ziet u het ook eens van de positieve kant, u kunt ongegeneerd heerlijk lekker schelden als het u uitkomt.

En als dan aan het einde van het jaar de fietspaden leger raken ontstaat er weer enige harmonie. De klagers verdwijnen, want het is koud en nat en als er dan een zonnige dag is dan worden het gewoon voetgangers. Binnen de racefietserij scheid het kaf zich van de koren, de echte racefietser gaat gewoon door of ruilt bij het pekelen van de paden zijn stalenros in voor de mountainbike. Probleem omgelost zou U zeggen. Helaas nu is de mountainbike ook een paria zowel op als naast de weg en die moet dus ook maar rekening houden met…..

Omdat ik besefte dat het nu ook weer niet zo zwart-wit en eenzijdig geschetst is als hiervoor en ook binnen de racefietserij slechte voorbeelden te benoemen zijn, ging ik op zoek naar een initiatief dat iets aan de toestand kan veranderen. Ik geloof namelijk heilig in een inktvlek werking die bij jezelf begint en zelf verantwoording nemen.
Ik begon ermee om mijn ergernis niet meer te tonen en ik kan U zeggen dat dit niet mee viel met twee setjes banden tot op het draad toe stuk geremd in 1 seizoen. Het initiatief ikfietsvriendelijk.nl werd gevonden. Als racefietsers en mountainbikers een vriendelijk signaal aangeven hoe ’t heurt.

Een simpel groen ventieldopje als stil protest en om je lidmaatschap aan te bestendigen. Ik wilde iets meer schreeuwerigs en kocht dus meteen de ikfietsvriendelijk.nl velgstickers. Leuk als je stilstaat, probeer ze maar eens te lezen als ik rij dan wordt je gegarandeerd erg draaierig. Een setje lampen om anderen het licht te laten zien. Ook die maatregelen waren een sluitende oplossing om door die laatste groep schelders als mens behandeld te worden.

Deze week fietste ik echter tegen een oplossing aan. Tijdens een heerlijke rit begon de modder van de fiets- en bospaden zich rijkelijk te verdelen over mijn fiets, kleding en gezicht. De medeweggebruikers bleven vriendelijk, zelfs als ik verkeerd reed en op een stukje kwam waar ik niet verwacht werd. Ik kwam thuis als een modderig monster en met een heerlijk gevoel eens als mens (terug)behandeld te zijn. Toeval?
Vandaag dus de proef op de som genomen. Ik zat al snel weer in het zadel als de verschrikkelijke modder Yetti. Verbazingwekkend hoe vriendelijk ik werd behandeld. Bij hen die zich boos omdraaiden op mijn vriendelijke pardon brak keer op keer een spontane glimlach door. Verwensingen bleven uit, leuke opmerkingen kwamen. Voor een stoplicht zelfs sjans van een jonge dame. Wat wil je als veertiger nog meer.

De enige vraag die rest is: “moet ik nu echt elke keer een dikke laag modder aan mijn uitrusting toevoegen?”
Lidmaatschap - kerkhof van den
24-12 05:47  Reacties (1)
Als ik nu dopjes koop ben ik dan meteen lid??, is het eenmalig een paar dopjes kopen?
Re: Lidmaatschap - Jasper de Jongh
31-12 09:06
Bij bestelling met lidmaatschap krijg je meteen na betaling de kans om je als lid te registreren. Voorzover ik weet is het lidmaatschap inderdaad eenmalig. Bij de dopjes zit ook een code, dus als je niet direct aanmeld als lid dan kan dat later alsnog. Je kan de dopjes ook kopen zonder lidmaatschap voor als je ze kwijt raakt of meerdere fietsen wil voorzien van de dopjes. Snel lid worden, het initiatief steunen en de juiste waarden gaan en/of blijven uitdragen :-)
13-12 06:26  Reacties (0)
Geachte fiets vrienden,
Mag ik heel even van uw tijd om het volgende onder U gewaardeerde aandacht te brengen:
Sinds 31 maart 1970 ben ik werkzaam bij HAK in Giessen, HAK is eigendom van NPM Capital, NPM Capital is zo'n 7 jaar geleden begonnen om geld bijeen te brengen om de honger in Afrika te bestrijden. Dit doen ze o.a. door middel van sponsoring, ook door jaarlijks de "Run For THE HUNGER"te organiseren.
Nu heb ikzelf niets met lopen maar des te meer met fietsen, daarom heb ik het initiatief genomen om de Ver. Friend For THE HUNGER PROJECT op richten.
Mijn initatief wordt momenteel gesponsord voor 2 cent per gereden kilometer, mijn vraag aan U is: wilt U mijn initiatief mede ondersteunen? Mocht U 2 cent per kilometer te veel vinden, er zijn ook mensen die mij sponseren voor 2 cent de kilometer tot een max. van €.........
Als ik gezond blijf fiets ik tussen de 15.000 en 17.000 km per jaar. Op 11 november j.l stond mijn kilometer op 13.000 km hier hebben wij een fot van gemaakt en is dus het begin van het fietsproject dat doorloopt tot 31 oktober 2014. Dan maken we weer een foto, het verschil is het aantal afgelegde kilometers, waardoor we uitrekenen wat de sponsoring zal opleveren. Op 2 november 2014 zal het bedrag bekend gemaakt worden dan is de volgende run for the hunger nl. gepland. Het door mij ingelgede bedrag op 2 november 2014 wordt door de Stichting Wilde Ganzen met 55% vermeerderd.
Wilt U meer informatie over de projecten waar het geld aan besteed wordt, dan verwijs ik U hiervoor naar de volgende website's: www.katakle.nl en www.thehungerproject.nl
En dit alles doen wij zodat de mensen in Benin in Afrika ook een echt leven krijgen.
Wiilt U als fietsliefhebben mijn initiatief mede ondersteunen? neem gerust contact op met:
Jan van Andel
Meidoornhof 12,
4285 DJ Woudrichem
e-mail: janvanandel.woudrichem@hetnet.nl
tel. 06-51991003
Alvast bedankt voor de moeite namens de mensen in Benin.
21-10 09:32  Reacties (2)
Zaterdag 28 september. Na mijn dochter en vrouw geassisteerd te hebben met het kopen van concertkaartjes voor One Direction, kan ik met enige vertraging de fiets op. Al snel ben ik alleen met de heerlijke najaarszon en zoemt mijn fiets van genot over de lege fietspaden. Wat houd ik van het najaar en de leegte die het brengt op de fietspaden.

Na een kilometer of 35 rijd ik aan de voet van de Stichtse Brug als ik plots mijn lichaam voel verstrakken. Daar voor mij rijden vier fietstassen. Nu ook mijn hersenen de aanwezigheid bewust hebben gesignaleerd, begint het inschatten. Elektronische fietsen en dus moeilijker in te halen? De weg is breed genoeg voor 2,5 vrachtwagen, maar de twee aan twee rijdende dames gebruiken ruim 2 vrachtwagens breed. Na een vriendelijk pardon mijnerzijds, volgt geen paniek.

Dit keer kom ik er zonder bijzonderheden voorbij. Pffff, ..... dat was het afgelopen jaar met regelmaat wel anders. Nog nooit eerder versleet ik in vijf maanden een set banden. Letterlijk tot op het draad doorgeremd. Ja, het was erg druk op de fietspaden. Op zich een heugelijk feit dat zovelen de fietspaden weten te vinden. Helaas gaat het ook gepaard met ongelukken.

Als ik daaraan denk dat word ik weer boos. Wat zegt dan namelijk de ANWB, waar ik nog lid van ben. Wielrenners moeten maar van de fietspaden af in het weekend. Waarom zouden we in hemelsnaam groepen gaan uitsluiten? Wanneer zou ik als werkende dan moeten rijden? Hoor je mij zeggen dat de vutters in het weekend maar niet moeten rijden? Nee, dus iedereen mag op het fietspad. Slechte beurt dus ANWB.

Nog bozer wordt ik voor optie twee, een rijbewijs voor wielrenners... En dat zeg je tegen diegene die op een gemiddelde rit twee elektronische fietsen moet ontwijken omdat ze de bocht niet kunnen houden, minstens 1 keer voor een hond moet remmen per rit, vaak gesneden wordt door een automobilist en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wil ik die mensen allemaal uitsluiten of aan een rijbewijs helpen? Nee, dus.

Alhoewel de laatste optie wel in lijn ligt met de oplossing. Het wordt drukker op de fietspaden, dat valt gewoon niet te negeren. Waar je vroeger dus nog een momentje van onachtzaamheid kon permitteren gaat dat nu niet meer. Alle gebruikers van het fietspad zullen dus beter moeten gaan opletten. Waarom zou je op de fiets geen richting aangeven als je van richting veranderd en daarvoor even omkijken of het veilig is. Waarom zou je op de fiets niet voldoende ruimte geven aan elkaar om te passeren? Op het water noemen ze dat goed zeemanschap. Met andere woorden voorkom ongelukken ook al heb je de regels aan je kant. En natuurlijk, blijf gewoon vriendelijk.

En dan wordt ik weer rustig. Ik denk dan aan het initiatief ikfietsvriendelijk.nl . Kijk zo kan het ook, zet je ervaringen om in iets positiefs. Ik merk nu weer dat de zon schijnt en als snel hoor ik ook alleen nog maar het geluid van de wind zoeven terwijl mijn pedalen in een soepele candans raken. De resterende 60km verlopen dit keer zonder incidenten. Heerlijk die lege fietspaden, ik houd echt van het najaar.
23-10 03:56
Ik ben het er helemaal mee eens. Met al die drukte wordt het er niet beter op. Net groene dopjes aangeschaft,
lekker op de fiets genieten van het najaar met mooie herfstkleuren. Lopen er afgelopen zondag 'twee aan twee' twee mensen op het fietspad langs het bos. Ik bel tweemaal, ze kijken om maar aan de kant gaan nee hoor. Een paar honderd meter verder op nogmaals twee mensen die op het fietspad lopen. Het is een tweerichtingsverkeer fietspad. Ik bel weer, ze kijken om maar aan de kant gaan? nee hoor. Nu ben ik het zat en na eerst om te kijken of ik in kan halen over het pad van de tegenliggers ga ik er voorbij en zeg: 'Het is een fietspad hoor!'. Ik denk aan mijn groene dopjes en bedenk mij dat ik dit niet zou mogen brengen op deze manier? Maar, in godsnaam , waarom gaan mensen breeduit op het fietspad lopen en vertikken het om aan de kant te gaan? Waarom wordt ik op de hei (fietspad grenst aan ruiterpad) in galop ingehaald en stuift het zand mij om de oren, waarom moet ik door de paardenstront sla-ommen op het fietspad, en waarom schatten motorrijders mijn snelheid lager in of zien ze me helemaal niet waardoor ik noodgedwongen de berm in snel en wacht tot de groep van ruim 100 rijders voorbij is. Dan is er nog de categorie 'oudere mannen op gewone fiets' die het vertikken om voor een vrouw op de fiets aan de kant te gaan (is dit alleen op de Veluwe zo??). Kortom: om het fietsen leuk te houden kan er nog veel verbeterd worden en helaas ligt het probleem lang niet altijd bij de wielrenner. Met mijn lidmaatschap 'Ik fiets vriendelijk' hoop ik bij te kunnen dragen aan veiliger verkeer. Ik steun dit initiatief van harte en hoop op nog vele mooie fietskilometers!
Re: Houden van de leegte die het .. - Stichting Ik Fiets Vriendelijk
22-10 10:10
Dag Japser,

hartelijk dank voor de mooi omschreven post! Ik kan het helemaal begrijpen wat jij omschrijft, maar de oplossing vind ik nog beter! Een van onze respectregels van Ik Fiets Vriendelijk is "heb respect voor medeweggebruikers".
Wellicht dat Ik Fiets Vriendelijk ook groene ventieldopjes moet maken voor de E-Bikers, zodat ook Vriendelijk fietsen en respect hebben voor de mede weggebruikers, nl. de wielrenners.
Al met al, gaat het er om dat wij met z'n alle willen genieten van de mooie fietspaden die ons land te bieden heeft.
Ik zeg maar zo, een beter milieu begint bij jezelf.

Dank voor je post! Ik hoop dat dit meer Vriendelijke fietsers overhaalt om hun (positieve) ervaring met ons te delen!

Met vriendelijke groet,

Jesse Linssen

Stichting Ik Fiets Vriendelijk
Nieuw beleid!! - Harrie snijders
26-09 12:57  Reacties (0)
Limburg krimpt, de jongeren trekken weg want hier is geen werk, ouderen komen niet meer aan de bak, de werkloosheid stijgt, de huizenprijzen zakken... Etc. En wat doet de Limburgse introverte overheid? Ze jagen de (fiets)toeristen weg!!! Vanwege een kleine groep hufters die gewoon op een zwarte lijst moeten worden geplaatst en van elke deelname moeten worden uitgesloten. Hoe eenvoudig kan het zijn.
11-09 12:00  Reacties (1)
Hallo,

Allereerst wil ik aangeven dat ik dit een goed initiatief vind.
Mijn tweede reactie is, waarom zijn de dopjes zo duur?
Kosten voor dopjes zelf met verzenden zijn ongeveer 1 euro, daarmee gaan ze 2x over de kop. Met 5500 verkochte setjes is zo'n 11000 euro binnen gekomen. Waar is die aan besteed? Wie worden er nog meer wijzer van?
Re: goed initiatief - Jesse Linssen
25-09 02:27
Dag Faevae,

hartelijk dank voor uw reactie!
U vraagt hoe de prijs van de dopjes is bepaald. U betaald inderdaad niet alleen de kosten van het dopje en het verzenden, maar u doet ook een bijdrage aan de stichting. De opbrengsten van de stichting komen geheel ten goede aan het uitdragen van Ik Fiets Vriendelijk. Wij willen heel NL laten zien dat er meer vriendelijke fietsers zijn dan niet vriendelijke fietsers. Het voeren van campagne kost geld. Het maken van promomateriaal/inzetten van promoteams/ontwikkelen van huisstijl en logo's/site en zo nog veel meer. Degene die hier van beter wordt is het imago van de wel goed willende wielrenners.

Mvg,

Jesse
Groene ventieldopjes - k.janse@online.nl
18-08 07:26  Reacties (2)
1. Graag ook groene ventieldopjes voor (voornamelijk ouderen) die het hele fietspad bezet houden met 10km/uur.
2. Ook voor wandelaars en joggers die met 4 man naast elkaar lopen.
3. Ook voor ruiters die midden op het fietspad met zo’n gevaarlijk vals monster lopen en hopen van 25cm hoog schijten en niet opruimen.
4. Ook voor ouders die hun jengelende kinderen niet in het gareel houden.
5. Ook voor hondenliefhebbers die de hondenriem om hun nek hebben hangen.
6. Voor vogelaars die hun telescopen midden op het fietspad zetten. Of nog erger, hun auto.
7. Vissers die hun hengel op het fietspad uitstallen.
8. Surfers die hun surfplank op het fietspad in elkaar zetten.
9. Enz. enz. enz.

Kortom, het zijn niet alleen wielrenners die het voor de rest verpesten.
Re: Groene ventieldopjes - Jasper de Jongh
27-09 07:27
Helemaal eens, maar laten we beginnen bij ons zelf. Eerst zaaien zodat we ook kunnen oogsten. Voorlopig afgelopen weekend op de MH2D toch weer eigenwijze medewielrenners moeten aanspreken die het de medeweggebruikers wel bijzonder moeilijk maakten. Gelukkig uitzonderingen op deze enorme groep.
Re: Groene ventieldopjes - Jesse Linssen
06-09 02:35
Dag heer/mevrouw Janse,

ik snap uw reactie, maar ik denk dat u onze doelstelling van Ik Fiets Vriendelijk niet begrijpt. Ons initiatief is in het leven geroepen om juist te laten zien dat er een grotere groep vriendelijke fietsers zijn dan de groep die NIET vriendelijk fietsen. Zo willen wij het imago dat de wielrenners hebben verbeteren.
U heeft gelijk dat niet alleen die kleine groep wielrenners zich niet respectvol gedragen en dat er ook andere weggebruikers zijn die zich niet aan de regels houden. Maar zoals men zegt, een beter milieu begint bij jezelf.
ventieldopjes - Tjebbe Hepkema
31-07 12:26  Reacties (1)
gefeliciteerd met de creatieve actie van de groene dopjes.
Ik heb voor alle fietsen bij mij in huis een setjes besteld en vandaag per post ontvangen. Klasse!!!!!
maar............ een minpuntje is dat de dopjes verpakt zitten in milieu onvriendelijk plastic. jammer.....
Re: ventieldopjes - Jesse Linssen
06-09 02:40
Dag Tjebbe,

hartelijk dank voor uw reactie en goed om te lezen dat u ons initiatief zo goed steunt. Wat betreft de zakjes, heeft u gelijk. Toch hebben wij bewust voor deze zakjes gekozen. Helaas gaan zelfs deze zakjes bij het verzenden van de dopjes soms kapot en gaan de dopjes verloren. Er zijn geen (betaalbare) milieu vriendelijke zakjes te krijgen die de dopjes in de milieu vriendelijke enveloppen heel blijven bij het verzenden.
Wij gaan er ook vanuit dat de vriendelijke fietsers de plastic zakjes bij het gescheiden plastic afval weggooit, want een lid van Ik Fiets Vriendelijk heeft immers ook respect voor het milieu.

Mvg,

Jesse
30-09 04:25  Reacties (3)
Zou het niet mooi zijn voor IKF om ook een mooie transfer te maken voor de velgen? Met het logo en de tekst? Doorzichtig?
26-09 08:36
ik heb 4 fietsen, en ze passen op geen ene velg.
passen alleen op hoge flens,en het idee en ze zijn mooi.
25-09 02:29
Heb je onze nieuwe velgenstickers al gezien?
13-12 09:28
Klinkt spannend, maar ik kan mij er geen voorstelling van maken. Hoe bedoelt u een transfer?
21-07 09:46  Reacties (2)
Ik heb sinds de Amstel Goldrace ook groene ventieldopjes en natuurlijk sta ik achter het initiatief. Maar ik heb nu twee keer gehad dat ik samen met het groene ventieldopje het hele ventiel uit de band draaide. Op twee verschillende banden. Beide keren gelukkig thuis dus ik kon de boel gemakkelijk repareren. Kan toeval zijn natuurlijk maar het is me met andere ventieldopjes nog nooit overkomen. Iemand toevallig de zelfde ervaring met de groene ventieldopjes?
24-09 10:16
Heb die klacht niet, wel dat het inwendig schroefdraad weg is en dat in de dop een scheurtje zit
07-08 08:20
Beste Jeroen,

Dat is natuurlijk heel vervelend. Het is de 1ste keer dat ik deze klacht hoor. Het kan zijn dat u net een productie fout heeft. Als u mij even uw gegevens mailt, dan zal ik u een nieuw setje groene dopjes verzenden. Ik hoop dat dan het probleem is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Jesse Linssen
info@ikfietsvriendelijk.nl
Collector's items - Bastiaan Los
28-04 02:47  Reacties (1)
Bijna niet te geloven maar waar gebeurd: tijdens de hel van 't mergelland heeft iemand op de laatste verzorg post mijn groene ventieldopjes verwisseld voor een paar doorzichtige. GEWELDIG, hahaha. Zo zie je maar weer, het maakt iets los in de mens.
ps. snel weer ff nieuwe bestellen. misschien dat ik er tijdens limburgs mooiste op 2 juni nog iemand blij mee kan maken hahaha.
gr Bas
Re: Collector's items - Jesse Linssen
07-08 08:22
Haha, dit is een mooi berichtje. Als ze dan maar vriendelijk fietsen met jouw gestolen groene dopjes.
Afval - Gerard
28-03 08:41  Reacties (2)
Geen verkeerde opzet, maar hoewl ik fietsfan ben, stoort het mij wel dat ik de profs altijd achteloos hun afval laten waaien, met het excuus dat " souvenirjagers" dit wel oppakken, ja een bidon zullen ze wel oppakken maar de verpakking van de gelletjes en sportreepjes blijft in de berm achter, ik hoop dat jullie hier ook iets aan willen doen
Re: Afval - Lex Reurings
20-06 12:39
Lees deze column en de reacties:
http://carelfielt.wordpress.com/2012/06/15/bidonnetje-werpen/
Re: Afval - Theo Van Kampen
14-05 09:57
Ja man, vreselijk. Laatst in september de Mont Ventoux opgefietst: één grote teringzooi in de berm. Gelletjes, wikkels van reepjes, noem maar op. En waarom? Je gaat er echt niet beter van fietsen hoor.
En die zgn. biologisch afbreekbare bidonnen van de profs, hoe lang doen die d'r over om te verdwijnen? Komt er nog bij dat de profs met dat wegsmijten een totaal verkeerd signaal afgeven: Fietsen een 'groene' bezigheid? Laat me niet lachen.
Maar ja, wat doe je d'r tegen? Het gaat hier om een mentaliteitsverandering. Dat ga ik niet meer meemaken vrees ik.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Nou, je zal mij nooooooit zooi zien wegpleuren. Waarom ook? Ik heb niks met kunstmatige lelijkheid.
22-02 07:05  Reacties (2)
Wellicht leuk voor leden om een leuk fietsshirt van ik fiets vriendelijk te dragen, is dit een optie, evt ookmeen fietsbroek??



GR Sjaak
Re: fietsshirts van \ - Jasper de Jongh
27-09 07:38
Afgelopen weekend meegedaan aan MH2D in bedrijfstenue. Dag 2 was het al van "he daar heb je ... weer". Zou best wel eens goed kunnen werken voor zichtbaarheid.
Een ander idee is een armband, die kan iedereen gewoon over het eigen tenue dragen.
Re: fietsshirts van - Jesse Linssen
07-08 08:26
wij zijn op dit moment in gesprek met een fabrikant om inderdaad Ik fiets Vriendelijk fietskleding te laten ontwerpen.
19-02 04:32  Reacties (0)
op welk fietsventiel past het dopje?
lijkt mij wel handig al ik de juiste opgestuurd krijg.
ik zie geen optie bij de bestelling, of sturen jullie er 6 op (2 voor elk soort).

Hollands ventiel
Auto ventiel (zit op mijn MTB)
Frans ventiel
04-02 01:30  Reacties (1)
ik zelf ben en hardloper en zit ook regelmatig op de racefiets.
het groete verschil tussen hardlopers en wielrenners is!!
het groeten wij als we aan het lopen zijn groeten iedereen.
ook als we het snot voor onze ogen hebben.
maar misschien 1 op de 10 wielrenners groeten reageren terug.daar tegen elke hardloper die je tegen komt groet wel terug.
17-02 01:03
Helemaal mee eens! Als je een fietser groet, schrikt hij zich rot! Jammer, maar zeker iets om aan te werken en ik blijf het ook gewoon doen!
Registreren op de site - Jesse Linssen
11-10 11:15  Reacties (2)
Wij krijgen regelmatig te horen dat mensen problemen hebben met zichzelf te registreren op onze site. Wij willen deze problemen graag verhelpen. Kunt u ons laten weten waar het precies mis gaat, zodat wij het registratie systeem zo goed mogelijk maken.
Re: Registreren op de site - Jacco de Jongh
22-10 12:42
Registreren gaat goed op zich. Voor mijn zoontje waren we de foto echter vergeten. Het lukt niet deze alsnog aan te passen. Moet dat aan speciale voorwaarden voldoen?
03-04 08:02
Ik had er ook moeite mee ja.
Maar het lijkt er op dat er geen leestekens in het wachtwoord mogen zitten.

Nu ben ik nog aan het worstelen met de foto.
Hoe groot mag deze zijn? Afmeting en aantal kb?
Goed nieuws uit het Heuvelland - Raymond Oostwegel
07-10 04:31  Reacties (0)
Op mijn weblog van oktober (2011) breng ik goed nieuws voor fietsers in ons mooie Heuvelland. Daar past goed gedrag ook bij, kijk maar op: www.raymondoostwegel.nl
Raymond Oostwegel (fietspromotor en fietsroute-ontwerper)
Fiets vriendelijk - Jos Kannberg
06-10 07:47  Reacties (0)
Omdat er genoeg wegen zijn in Nederland en Belgie waar je naar hartelust hard of gewoon rustig kunt rijden ! Maar dat er ook situaties zich kunnen voordoen waar je je netjes aan de regels moet houden en ook je fatsoen ! Heel veel fietsplezier het komende seizoen .
250ste lid - Jesse Linssen
22-09 11:15  Reacties (1)
Moeten wij van Ik Fiets Vriendelijk iets speciaals doen met onze 250ste lid? En zo ja wat?
Re: 250ste lid - Eric Hoop
26-03 12:03
250 groene dopjes geven?

Lid aan het woord

Foto Johan van de Beek
Johan van de BeekFietst Vriendelijk omdat ik vind dat ik een voorbeeld moet zijn van hoe het anders kan”

Meer leden »

Foto Theo de Bont
Theo de BontFietst Vriendelijk omdat Het belangrijk is voor je s en niet op de laatste plaats voor het milieu!”

Meer leden »

Foto Bram de Pas
Bram de PasFietst Vriendelijk omdat Ik een hekel heb aan rotzooi in de natuur, gooi die bananenschil en papiertjes toch in de prullenbak.”

Meer leden »

Foto Jitze Hooghiemstra
Jitze HooghiemstraFietst Vriendelijk omdat dat simpelweg normaal is.”

Meer leden »

Foto F.R. Juda
F.R. JudaFietst Vriendelijk omdat iedereen de mogelijkheid moet hebben om te kunnen genieten van vrij fietsen in dit mooie fietsland. Dit geldt voor de voorgaande, huidige en toekomstige generatie. Wij zijn het .. ”

Meer leden »

Foto Frans Ottenhof
Frans OttenhofFietst Vriendelijk omdat omdat het geen pas geeft je te gedragen als een wegpiraat met achterlaten van allerlei troep enz. langs de prachtige MB-routes in ons mooie Limburg”

Meer leden »

Nieuwste leden

  • Foto Mieke Sweekhorst
  • Foto Willem Haasnoot
  • Foto wil moors
  • Foto R.C.M.G van Rijt
  • Foto Kirsten van Os
  • Foto Erik Brunenberg